האם תוכנית תושבות המס (NHR) של פורטוגל עדיין זמינה ב-2026?
לא, לא עבור מועמדים חדשים.
תוכנית תושבות המס (NHR) הישנה נסגרה למתחילים ב-1 בינואר 2024. אם כבר יש לך תושבות מס (NHR), או שחמקת דרך חלון המעבר שהסתיים ב-31 במרץ 2025, אתה שומר עליה למשך 10 השנים המלאות. כל השאר צריכים להתחשב בתוכנית IFICI או בכללי המס הרגילים.
זה מבלבל אנשים מכיוון ש"תושבות מס (NHR)" עדיין המונח שכולם מחפשים, וחלק ניכר מהתוכן באינטרנט עדיין מספר לך איך להגיש בקשה לתוכנית זו. תוכנית תושבות המס (NHR) בפורטוגל פעלה מ-2009 והביאה אליה גולים, עובדים מרחוק ואנשים בעלי הון גבוה עם עסקה של 10 שנים: שיעור של 20% על הכנסה מסוימת מפורטוגל, 10% קבוע על קצבאות זרות ופטורים נרחבים מהכנסה ממקורות חוץ. עלויות הדיור הגבוהות והלחץ הפוליטי הביאו לסיומה.
מי זכאי להמשיך בתוכנית תושבות המס (NHR) הישנה?
אתה שומר על תושבות המס (NHR) הישנה אם אתה נמנה על אחת משלוש הקבוצות לפי סעיף 236 בחוק תקציב המדינה לשנת 2024 (Lei 82/2023):
- היית כבר רשום כתושב מס (NHR) ברשות המס ב-1 בינואר 2024. שום דבר לא משתנה עבורך. אתה ממשיך את 10 השנים שלך (עבור רבים, עד 2033 או 2034).
- עמדת בתנאי התושבות ב-31 בדצמבר 2023 והגשת בקשה לתושבות מס (NHR) לשנת 2023 עד 31 במרץ 2024.
- הפכת לתושב מס בפורטוגל עד 31 בדצמבר 2024 והחזקת באחת מקשרים הקודמים עד לתאריכי הסף: חוזה עבודה או הבטחת עבודה שנחתם עד 31 בדצמבר 2023, הסכם שכירות או רכישת נכס עד 10 באוקטובר 2023, אשרת שהייה או היתר שהייה בתוקף עד 31 בדצמבר 2023, או תהליך אשרה או היתר שכבר החל עד 31 בדצמבר 2023. קבוצה זו הייתה צריכה להירשם עד 31 במרץ 2025.
חלון המעבר האחרון נסגר. אם אתה קורא זאת ב-2026 ולא היית במערכת עד אז, תושבות המס (NHR) הישנה איננה אופציה. רישום מאוחר, גם אם היית זכאי, יתחיל רק מהשנה שבה נרשמת וימשך למשך הזמן שנותר, כך שהשנים הראשונות פשוט יאבדו.



















